דווקא מערכת הבחירות הנוכחית מבטאת את הכמיהה הגדולה למנהיגות של אמת. בעבר קרה שחלקים בציבור נטו לראות באחד המועמדים דמות של מנהיג אידאלי, והלכו אחריו בלב שלם (עד שהתפכחו מהאשליה). הפעם ברור לכל חלקי הציבור שלא הולכים לבחור מנהיג, אלא רק מנהל אדמיניסטרטיבי טוב יותר, או גרוע פחות.
אין בכך כדי להפחית מחשיבותה של ההשתתפות בבחירות. העניינים שעל סדר-היום גורליים וחשובים מאין-כמותם. על כף המאזניים עומדת בראש ובראשונה שאלת הביטחון מול הטרור הרצחני הגואה, וזה עניין של פיקוח-נפש ממש שייבחר האדם שיוכל לתת תשובה נכונה ומרתיעה למחבלים ולשולחיהם, ולהגן על מאות אלפי אנשים, נשים וילדים החיים בארץ. כמו-כן יש לבחירה השלכות חיוניות על אופיה היהודי של המדינה.
ועל אף חשיבותה של ההצבעה, אנחנו כבר מנוסים דיינו כדי להנמיך ציפיות. מנהיג אמיתי, משכמו ומעלה, לא נמצא בקרב המתמודדים ובסביבתם.
דיוק מדהים
על רקע הוואקום הזה בולטת ומאירה דמותו של מנהיג אמיתי, שראינוהו במבחני המנהיגות בשעות רבות ומכריעות בדור האחרון. זהו, כמובן, הרבי מליובאוויטש, שעלה לכס המנהיגות (באורח רשמי) בדיוק השבוע, לפני חמישים ושמונה שנה.
אנחנו קוראים את דבריו, שנאמרו לפני עשרים ושלושים שנה, וקשה להאמין שהדברים לא נאמרו היום. הרבי חזה בדיוק מדהים את ההתפתחויות השונות בארצנו, הן בתחום המדיני-
ביטחוני והן בתחום הרוחני-ערכי. לכן כה הרבה לזעוק ולהתריע מפני מדיניות הוויתורים וההתרפסות, משום שידע בדיוק לאן תוביל ואיזה אסון תמיט על העם בישראל.
בשעה ששיא הוויתורים היה 'פשרה טריטוראלית', הזהיר הרבי מליובאוויטש, כי דרך זו תביא לאובדן ירושלים. הדברים נשמעו אז כהגזמה פרועה, והנה אנחנו רואים כי מדובר
במציאות ממשית, נוראה וכואבת. הרבי התריע, שה'אוטונומיה' תקים בליבה של הארץ ישות טרוריסטית רצחנית, שתסכן את כל הארץ ויושביה, ולדאבוננו צדק.
העמדה שהציג הרבי נראתה לרבים קיצונית. הוא דגל במדיניות של 'אף שעל', ולא היה מוכן לשום ויתורים. רבים וטובים, גם מתוך היהדות הדתית והחרדית, חשבו שלא חייבים להיות נוקשים כל-כך, ואפשר להסכים לוויתורים פה ושם. אבל הרבי חזר וטען, שכל ויתור יגרור מיד לחצים לוויתורים נוספים, ותהליך ההידרדרות לא יסתיים. הוא ידע לפני עשרות שנים מה שרבים כבר מבינים היום - שאין מקום לפשרה, ושהברירה האמיתית היא - או אנחנו או האוייב.
בשורת הגאולה
מאבק מר וכואב ניהל הרבי בסוגיית 'מיהו יהודי'. בשעה שרבים חשבו שמדובר בבעיה שולית של קומץ עולים מארצות הרווחה, חזה הרבי כי החוק המאפשר לרשום גויים כיהודים ימוטט
את כל מערכת הרישום וימנע אפשרות לדעת מיהו יהודי ומיהו גוי.
מעבר לבעיה המעשית, ראה בכך הרבי עניין בעל חשיבות עליונה לעצם הזהות היהודית, והדגיש שוב ושוב, כי תיקון החוק יעביר מסר ליהודי העולם כולו, כי יהדות היא עניין רציני ולא הליך רישומי-פקידותי. לצערנו לא תוקן החוק, וכיום אנחנו עדים לשיטפון הגדול ברישום גויים כיהודים, עד כדי יצירת סכנה ממשית של התבוללות, כאן בארץ-הקודש.
ביום הגדול והקדוש, י' בשבט, נתחמם לאור להבת מנהיגותו של הרבי, ונזכור את הבשורה הגדולה שהביא לעם-ישראל - הבשורה על הגאולה הממשמשת ובאה, גאולה על- ידי משיח - צדקנו, המנהיג האמיתי אשר עם-ישראל מצפה לו.
התוכן באדיבות:
צעירי אגודת חב"ד
© כל הזכויות שמורות